אושר בטרומית: שינוי חזקת הגיל הרך

איתי גדסי No Comments on אושר בטרומית: שינוי חזקת הגיל הרך

חוק חזקת הגיל הרך עומד בפני שינוי דרמטי: החוק עבר בקריאה טרומית וצפוי לעבור להמשך חקיקה

הצבעה בכנסת | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון – שינוי חזקת הגיל הרך), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יואב קיש וקבוצת חברי כנסת.

מוצע לשנות את ההסדר הקיים בדבר חלוקת הטיפול בילדים שהוריהם חיים בנפרד ואת החזקה הקובעת שילד עד גיל 6 יהיה אצל אימו (חזקת הגיל הרך). מוצע שהורים בפירוד יהיו רשאים להסכים ביניהם, לפי טופס שיקבע שר המשפטים, על אופן מימוש אפוטרופסותם, וכי ההסכם יהיה טעון אישור בית המשפט. אם הם לא הגיעו להסכם, או שההסכם לא בוצע, רשאי בית המשפט לקבוע הסדר הורות שהעיקרון הראשון במעלה בו הוא טובת הקטין, שתיבחן, בין היתר, לפי אמות מידה המוצעות בחוק.

בדברי ההסבר נכתב: "בקביעת הסדר ההורות יביא בית המשפט בחשבון כשיקול ראשון במעלה את טובת הקטין. ההסדר המוצע קובע כמה אמות מידה לקביעת הסדר ההורות. יובהר כי רשימת אמות המידה אינה רשימה סגורה. בעת הכנת הצעת החוק לקריאות הבאות תישקל הגדרת המונח פעוט לעניין ההסדר המוצע בטווח שבין גיל שנה לשלוש שנים".

השרה גילה גמליאל אמרה: "יעלה לכם על הדעת האם האבא שהיה שם לכל אורך הדרך יכול להפוך לאבא דרג ב' בגלל הגירושים. גם כשהזוגיות מתפרקת ההורות חייבת להישמר".



0 תגובות